14 februari 2014

Alla hjärtan...

Det är Alla Hjärtans Dag. Behövs den? Kanske för att uppmärksamma dem/sånt man älskar här i livet, varenda dag, utan att man visar det. Det är så lätt att ta saker för givna och så, vips, förändras allt på en sekund.
Jag kan även ha känslor för icke levande ting; det här huset älskar jag och min trädgård, och jag har tillochmed känslor för den där lampan som jag köpte på auktion förra helgen. Jag har känslor för molnen på himlen, skuggan som blir av solens varma strålar, skogens viskande hemligheter, utsikten från min gård och blommors underbara doft.
Satt en stund och letade vilken bild jag skulle visa här på bloggen idag.
(Jag har tusentals bilder som aldrig någon ser.)
Till slut blev det en bild på vänderot, valeriana.
Undrar vad för slags bilder ni helst vill se?


5 kommentarer:

lisashus sa...

Du kan verkligen förmedla dina känslor via dina bilder, så vilken bild du än visar uttrycker alltid något och har så många bottnar och så mycket själ.
Där fick du! :)

Ha en fin hjärtansdag...eller vad det nu är, och helg!
Lisa

Meta sa...

Det är en så vacker blomma. Önskade jag hade den på min koloni.
Ha en fin alla hjärtans dag
Kram Meta

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Så vackert, både tankar o bild!
Bilden fångade verkligen texten. :)

Hälsningar Ewa :)

Anonym sa...

Yes, dear Wictoria, I like Valentine's Day very much. It is such a lovely tradition as long as one does not follow the commercial aspect of it. A wonderful meal for my love cooked by myself, after more than 30 years of marriage,can be so romantic.
Of course, your love for nature,art and your labs is visible in all your photos.
Hope you had a lovely day, Siggi

Villrose sa...

Ja, det kan man undres på - hvilke bilder man vil se!

Noen appellerer direkte, andre må man fundere på.

En ganske lett pastell, dette. Fikk meg likevel til å asossiere. Tenker - er ikke dette den planten som lukter så intenst? Og så kjenner jeg den lukten...

Related Posts with Thumbnails