30 november 2014

Första advent...

Ja så är det visst. Stjärnorna lyser därför i fönstrens mörker och ett ensamt ljus är tänt i adventsstaken. Gardinerna i hallen är nu röda, fönstren oputsade men det betyder litet, det är egentligen helt oviktigt. Den mörka årstiden underlättar mycket onödigt städande.
Allt är fråga om prioriteringar. Tid finns inte till allt som "måste", dessa måsten är oftast dikterade av andra, andra som egentligen inte har med saken att göra.
Vi väljer själv vad vi anser viktigt.
Jag har valt att inte putsa fönstren, varken jag eller världen i övrigt går under för det; däremot vet jag inte om min Faster hade rena fönster eller ej, det spelade ingen som helst roll...hon dog i alla fall för två veckor sedan.


3 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Håller med, det finns så många "måsten" som egentligen inte är några måsten. Andra och vi själva skapar dessa måsten. Urdumt! Det blir ju liksom jul även om man inte har klinisk rent typ.
//Lotta

hesan sa...

Att släppa taget om alla "måsten" är nog det skönaste jag gjort.
Fast jag tvättade köksfönstren igår, bara för att jag gillar det, blir dessutom bättre bilder på valpen då, när jag tar i ögonblicket när han står i skottkärran och äter is ;)
Helena.

skogsnuvan sa...

Jag satte också upp gardiner utan att putsa först och jag mår inte ett dugg sämre för det men min mamma skulle vända sig i sin grav om hon visste. Bagateller ska man inte haka upp sig på. Det finns så mycket viktigare.

Related Posts with Thumbnails