06 februari 2015

Allis 8 månader!

Lilla gulliga busiga labradoren Allis blir 8 månader idag. Hon är så påhittig, riktigt finurlig, och man märker hur smart hon är och läsa tankar kan hon också göra, (har ett praktexempel på detta.)
Att söka tycker hon är jätteroligt, hon har lärt sig att nosa upp husnycklarna när jag gömmer dem inne i huset. Det är ju jättebra ifall jag tappar dem. Ett annat påhitt vi roat oss med är att lära henne vart nos, tänder, öra, öga, tass och svans sitter. Förhoppningen är att när jag säger tänder så visar hon tänder och när jag säger öra så rör hon på örat osv. Får se om det kommer att fungera.
Och så kan hon namnen på sina leksaker och springer iväg och hämtar rätt leksak när jag säger namnet på den. Öppna stängda dörrar har hon kunnat sedan hon var liten valp.
Mattes lilla gullis.:)




Allis och Pia i fåtöljen i biblioteket.




  

5 kommentarer:

skogsnuvan sa...

Å vilken gullis. Lite äldre än Kinabrors labb. Jag har inte träffat honom nu sedan före jul men i slutet av månaden kommer dom hem och då ska det kramas och lekas och gosas kan du tro

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Vilken sötnos! Det där med att leta upp ens husnycklar är riktigt smart! Undrar om jag kan få mina missar att göra det samma? Troligen inte ;)

Norregård sa...

Grattis fina Allis<3

Anonym sa...

Vilket vackert, utrycksfullt ansikte hon har, Allis. Hitta borttappade saker är en tillgång - min schnauzer kunde det så bra. Hoffen är helt ointresserad av sånt… och jag har skyllt på att det är svårare när man har två. Det kan jag ju inte skylla på längre - med ditt gäng att jämföra med. /Hillevi

maria at inredningsvis sa...

AWWWW vilken vacker hund och så busig haha :) han hade nog passat ihop med buskungen min hankatt Brorsan stjärna på bloggen haha



Om du gillar lyxiga doftljus kan du kika in hos mig idag :)

ha en härlig helg

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

Related Posts with Thumbnails